Wednesday, August 27, 2014

התקציב לאירוע


איך עושים את זה? טיפים להפקת חתונה
פוסט על התקציב לאירוע

החלטתם שמתחתנים? בשעה טובה – עשיתם את הצעד הראשון במסע אל החיים המשותפים.
בקרוב תגלו (או שכבר גיליתם מגישושים ראשונים) שניצבת בפניכם משימה לא פשוטה –הפקת אירוע. רובנו לא רגילים (ואף פעם לא עשינו זאת) להרים הפקות בסדר גודל כזה – הן מבחינה תקציבית, הן מבחינה ניהולית-ארגונית והן מבחינת התמודדות זוגית ורגשית. ללא ספק, לכזאת משימה צריך להתכונן מבחינות רבות.
למרות חוסר הוודאות והחששות, באמצעות ארגון, סדר, יצירתיות וחשיבה נכונה המסע יהפוך לממלא ומאחד. התקופה הזאת תעמיד אתכם בכל מיני אתגרים ואיך שתעברו אותם יגדירו את הדרך בחיים המשותפים, כך שלדעתי, זאת תקופה שחשוב מאוד לעבור.

אז מאיפה מתחילים?
חתונה עולה כסף, והרבה! ולכן, כשבאים להפיק חתונה מתחילים מתקציב. זה הפרמטר הכי חשוב לדעתי. לפיו למעשה, יקבע הכל. מומלץ לעבוד עם דוחות אקסל או לארגן רשימות בכל דרך שנוחה לכם.
מומלץ לבחון מהם מקורות המימון לחתונה – חסכונות שלכם, מתנות מההורים, מתנות מהאורחים וכיוב'.

מספר הערות חשובות:

האורחים, בראש ובראשונה באים לשמח אתכם ואת משפחותיכם. כיום נהוג להביא כסף כמתנה. אתם, אמורים להתייחס אל המתנה שאתם מקבלים כמתנה ולא כאל שק לכיסוי הוצאות, אך זה חשוב ונכון לקחת בחשבון שהכסף יכסה גם עלויות. נהוג  לחשב את ממוצע המתנות לפי 200-250 ש"ח פר אורח.

ההורים – הורים נותנים בדרך כלל לא מעט כסף לחתונה (כל אחד לפי יכולתו, כמובן). התייחסו גם לפרמטר הזה כאל מתנה. יש לקחת בחשבון שיש הורים שנותנים כסף ומתייחסים אל זה כאל מתנה ולא כאל דרך להתערב ולהחליט על אופי האירוע. אולם, יש הורים שבעצם הנתינה שלהם הם חושבים שהם אלה שיחליטו. צריך לקחת את כל התסריטים בחשבון.  

מי נתן יותר – רצוי לא לעשות השוואות. כל אחד נותן לפי יכולתו ורצונו. ההתחשבנות לא תביא למקום חיובי, להיפך.

יש להתייחס אל החתונה כאל הוצאה כספית שלא בהכרח תחזיר את עצמה. גם כשיוצאים לנופש, לדוגמה, לוקחים בחשבון שמוציאים כספים שלא יחזרו, אבל מקבלים דברים אחרים בתמורה. בחתונה מקבלים אהבה, הנאה, שמחה, בן/בת זוג שהופכים למשפחה, משפחה חדשה ועוד.  

חשוב לזכור שהחתונה זה אכן אירוע של פעם בחיים (בתקווה) והוא חשוב מאוד ומשמעותי, אבל הוא נגמר תוך כמה שעות. הוא משאיר זיכרון מדהים וחוויה בלתי נשכחת, אך פעמים רבות הוא גם משאיר חובות כספיים גדולים, שקשה מאוד לסגור. זוהי יריית הפתיחה לתחילת החיים המשותפים. חבל להתחיל את החיים המשותפים עם מינוס בחשבון הבנק. לכן, חשוב לבחון את כל האפשרויות ולעשות פשרות אם צריך ובלבד שהנזק הכלכלי לא יהיה קשה מנשוא.

לאחר קביעת התקציב צריך לעשות הערכה מדוייקת (עד כמה שניתן בנקודת הזמן הזאת) של כמות המוזמנים.

לאחר מכן, צריך לערוך תיאום ציפיות ביניכם מה חשוב לכן שיהיה באירוע ומה חשוב פחות. על מה אפשר להתפשר ומה MUST.....
הייתי ממליצה גם לערוך תיאום ציפיות עם ההורים. כן, אני בדעת מיעוט, אבל אני חושבת שזה גם אירוע שלהם ולכן חשוב לשמוע גם את דעתם.
אחרי תיאום הציפיות שלכם אתם חייבים להיות מאוחדים מול ההורים. תקשיבו, תשמעו, תתיעצו אבל תחליטו יחד, כזוג.


במסגרת שלב תיאום הציפיות, בוחרים גם את שלושת הדברים הכי חשובים לכם - המשולש הקדוש. בדר"כ מדובר באלמנטים הגדולים והיקרים יותר בכל מערך החתונה.
אני חושבת שרוב הזוגות יגידו - אוכל/מקום, צלם ותקליטן.

טיפים נוספים אעלה בפוסטים הבאים

לקבלת עדכונים נוספים, אתם יותר ממוזמנים לעשות לנו לייק
אוהבים אותנו בפייסבוק 







No comments:

Post a Comment