Wednesday, March 2, 2011

שמלות כלה והינומות

למען הגילוי הנאות, אני לא מעצבת שמלות כלה ואין לי השכלה כלשהי בעיצוב אופנה. הנושא עלה באחד מדיוני הפורום (חתונות בתפוז) ולקחתי על עצמי לערוך סקירה על הינומות. מהר מאוד שמתי לב שההינומות מותאמות לדגמי השמלות, ולכן אין מנוס מלהציג את דגמי השמלות קודם להצגת דגמי ההינומות.
כל המידע לקוח מהאינטרנט ומתורגם באופן חופשי. כל התמונות, גם הן, לקוחות מהאינטרנט.
מי שרוצה להוסיף, להעיר ולהאיר את עיניי, מוזמן מאוד!

שמלות כלה
שמלת הכלה הנה מוטיב מרכזי בחתונה. כל העיניים מופנות אל הכלה, בין היא לוקחת חלק בקבלת הפנים ובין היא מגיעה ישירות לשביל החופה.
בארצות הברית, קניית השמלה היא אחד הדברים הראשונים שהכלה עושה. סגנון השמלה והאלמנטים העיצוביים שלה משפיעים על מרכיבים רבים בחתונה עצמה – עיצוב, עוגה, הזמנות וכדומה.

Ball, Cathedral or Chapel Gown
זהו דגם עם חצאית ארוכה, נפוחה ושופעת בד. דגם קלאסי (סינדרלה) שמתאים מאוד לכלות בעלות מבנה גוף מלא. לכלות נמוכות, בעלות גוף רזה (petite) דגם זה אינו מתאים. אפשר לראות את הדגם בחתונות פורמליות יותר.
 

Empire Gown
הדגם הזה מתאים גם לכלות שרוצות להדגיש את קו המותן וגם לכלות שרוצות לטשטש אותו. אפשר למצוא את הדגם הזה עם שרוולים ובלעדיהם, והוא מאופיין בקו חיתוך גבוה; מתחת לחזה. מקו החיתוך, השמלה "נשפכת" ויכולה להתאים לכל סגנון חתונה.


Basque
חיתוך קו המותניים בדגם הזה נמוך מעט מקו המותניים של הגוף, ובשל כך, הוא נותן תחושה של גובה. החיתוך יכול להיות מעוגל (בצורת U) או מחודד (בצורת V).  
 
  

Asymmetrical
דגם פחות מקובל ומתאים לכלות נועזות יותר. מתאים לחתונה שאינה קונבנציונאלית ופחות רשמית.
      


A-Line
דגם אלגנטי שמתאים כמעט לכולן. בשל צורתו, הוא יוצר תחושה של צדודית צרה, גם לבעלות גוף מלא יותר. דגם זה יכול להתאים לכל סגנון חתונה.
 

Sheath or Column
דגם חושני וצמוד לגוף. הבדים בדר"כ רכים והוא מתאים לכלות עם גוף חטוב, שכן הוא כאילו נתלה (נשפך) עליו. הוא מבליט את צורת הגוף. מומלץ לכלות שמתחתנות בערב או לשמלה שנייה.
  


Mermaid
דגם זה מתאים מאוד לכלות בעלות גוף מעוגל. הוא צמוד מאוד לגוף, מאיזור החזה ועד לאיזור הברכיים, ולכן ישיבה וכריעה הן משימות יותר מורכבות עבור הכלה.


Balloon or Pouf
כמו בדגם ה- Basque, גם בדגם זה חיתוך קו המותניים נמוך מעט מקו המותניים של הגוף. החיתוך יכול להיות מעוגל (בצורת U) או מחודד (בצורת V). השילוב של חיתוך קו המותניים, הנפח והאורך של השמלה, יוצר תחושה של גובה ומסתיר את החלק התחתון של הגוף. מתאים לכלות בעלות ירכיים רחבות.
  


רוצות לדעת איזו שמלה מתאימה לגופכן?
כנסו ללינק הבא ותמצאו סקירה מקיפה (:


הינומות
לאחר בחירת שמלת הכלה, זה הזמן לבחור הינומה.
לא בכל התרבויות יש צורך בהינומה, אך הוא בהחלט פריט חשוב לשלמות המראה הכלתי.
הינומה, אגב, היא עסק לא זול ועלותה יכולה להגיע לאלפי דולרים.

Cathedral
אורכה של ההינומה כמטר עד שלושה מטרים, מסוף השמלה (החלק שנשרך מאחור). מתאימה לשמלות מסוג Ball/Chapel/Cathedral  והיא אופיינית לחתונות בעלות אופי קלאסי ורשמי יותר.
  

Chapel
דומה מאוד להינומת ה- cathedral, אך קצרה יותר. אורכה של ההינומה כמטר עד שני מטרים, מסוף השמלה (החלק שנשרך מאחור). מתאימה לשמלות מסוג Ball/Chapel/Cathedral . הדגם הזה אהוב מאוד על כלות הנישאות בטקס נוצרי.
 

Sweep
גם ההינומה הזו ארוכה, אך אורכה מגיע עד לרצפה וכאילו "מטאטא" אותה. היא מודרנית יותר מקודמתיה ומתאימה לחתונות פחות רשמיות.
  

Ballet / Waltz Vail
הינומה זו מסתיימת בין קו הברך לקו הקרסול, ומעניקה לכלה מראה פשוט ורומנטי.
 

Fingertip
כשמה כן היא, מגיעה עד לקצות אצבעות היד ומתאימה לכל השמלות הארוכות. מתאימה לחתונות רשמיות ורשמיות פחות.

Elbow
ההינומה הזאת מסתיימת בין קו המרפק לקו קצות האצבעות. הינומה מאוד פופולרית ומתאימה לחתונות רשמיות ורשמיות פחות. כמו כן, היא מתאימה לשמלות פחות שגרתיות.

Mantilla
הינומה שמכסה את הכלה כמו צעיף – ראש וכתפיים. הייתה פופולרית מאוד בקרב הכלות של המאה ה-19. ההינומה מעוטרת בקצוותיה בסרט תחרה.  

Fountain
ההינומה הזאת מחוברת לקודקוד הראש והנה בעלת נפח. ככזאת, היא יוצרת אשליה של מפל. ההינומה מסתיימת בין הכתף למרפק ומתרחבת בסיומה, בכדי ליצור תחושה של זרימה.  

Flyaway
הינומה בעלת שכבות רבות המגיעה מקסימום עד קו המרפק. הינומה פחות רשמית ומתאימה לחתונות שאינן רשמיות. כשכלה בוחרת ללכת עם הינומה מהדגם הזה, ברצונה להדגיש את גב השמלה.

Blusher
הינומה בעלת שכבה אחת המכסה את הפנים. את ההינומה הזאת מקובל ללבוש במהלך קבלת הפנים, אך במהלך הטקס, הכלה מחליפה להינומה מסורתית יותר.


וסתם לא קשור.... בחיפושים אחר תמונות מתאימות, מצאתי את התמונה המהממת הזאת....
 


אוהבים אותנו בפייסבוק 


4 comments:

  1. הבאת כאן כל כך הרבה דגמים בעולם, אך מה לגבי שמלות כלה בירושלים או בארץ בכלל, יש לנו הרבה מעצבות טובות בארץ שישמחו לקבל קצת במה :)

    ReplyDelete
  2. כן, למשל האתר הזה שמוכר הינומות ב250 שקלים , בארץ!
    www.wedding-dresses-outlet.com/veil
    ושלא נדבר על השמלות שהן במחירים כל כך נמוכים יחסית לארץ, כן ירבו

    ReplyDelete
  3. תודה רבה על המידע.
    אני חושב ששמלות כלה הן דבר מאוד חשוב בכל חתונה, אך לא הדבר הכי חשוב. הכלה יכולה להיות עם השמלה הכי יפה בעולם אך ללא איפור כלות מקצועי וללא סידור שיער מיוחד ההרגשה לא תהיה מושלמת.
    אני חושב שכדאי מאוד למצוא מאפרת כלות טובה או סלון כלות ברמה גבוהה.
    בגלל זה אני ואשתי החלטנו כי אנו משקיעים בסלון כלות ברמת גן למרות שאנו גרים בצפון הארץ וזאת בגלל שלאשתי היה מאוד חשוב שהאיפור שלה והתסרוקת יהיו מושלמים!

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete