Thursday, March 31, 2011

קציצות פראסה

מה אתם עושים כשאתם בלחץ?
כל אחד מפיג את הלחצים בדרך אחרת. אני? אוהבת לבשל, או לפחות לחשוב על אוכל J
ולמה אני בלחץ, אתם שואלים?
כי היום אנחנו ניגשים למבחן האזרחות...
כן, הילדים עונים על התשובות שאני משננת כבר חודש יותר מהר ממני, אבל אני מאמינה שעם הריכוז תגענה גם התשובות הנכונות.... J
מה גם, שהבנים הכינו לי פתקים שאוכל לקחת איתי למבחן, ואני בטוחה שזה יעזור!

פסח בפתח. כשהייתי קטנה הייתי מחכה לפסח ולראש השנה כי אמא שלי הייתה מכינה מאכלים שלא היינו זוכים לאכול ביומיום. הם נחשבו "חגיגיים" יותר, בלי סיבה ממשית, שכן הם לא מאוד מסובכים להכנה. אולי, בשל הופעתם הנדירה במטבח העסיסי, יש להם את היוקרה והזכרונות המיוחדים....

אני לא מטגנת, בדרך-כלל. אח שלי חולה צליאק (רגיש לחיטה ושעורה), ובכל בוקר היינו מתעוררים לריחות של טיגון.... מאז, כולנו, חוץ מאחי ואמא שלי כמובן, בטראומת טיגונים. אבל, קציצות פראסה חייבים לטגן. פעמיים בשנה, כבר אמרנו?

אז לפני שאני רצה לשנן פעם אחת נוספת את החומר מבחן, הנה מתכון לקציצות פראסה (כרישה) מעולות ונימוחות.


קציצות פראסה של סבתא יהודית

150 גרם בשר בקר טחון
3 כרישות (החלק הלבן + מעט מהחלק הירוק, שקרוב לחלק הלבן)
1 בצל גדול (לא חובה)
2 תפו"א קטנים
מלח
פלפל שחור
2 כפות קמח מצה
2 כפות קמח רגיל
1-2 ביצים

שוטפים טוב את הכרישה ומקלפים את תפוחי האדמה. חותכים לחתיכות גדולות ומרתיחים בסיר עם מים, עד לריכוך קל. מסננים טוב טוב וסוחטים את הכרישות.
טוחנים במטחנת בשר את הכרישות, תפו"א, הבצל (אם מוסיפים) ו- 150 גרם בשר טחון.
מוסיפים תבלינים וקמח. מוסיפים ביצה אחת ומרגישים את המרקם.
אם הבלילה יבשה, מוסיפים ביצה נוספת.
אם הבלילה דלילה מידי, מוסיפים מעט קמח.
מערבבים הכל ומטגנים.

טיפ רונית:
בפסח משתמשים ב- 4 כפות קמח מצה ומוותרים על הקמח הרגיל.





אוהבים אותנו בפייסבוק 


No comments:

Post a Comment