Thursday, December 16, 2010

ניחוחות ילדותי – עוגת פקאנים מושלמת

ניחוחות ילדותי – עוגת פקאנים מושלמת

הכל התחיל כשהייתי בהריון. החשק לאכול את עוגת הפקאנים שאכלתי בילדותי לא עזב, ולכן התחלתי בחיפושיי אחרי המתכון המושלם. כשהייתי קטנה, אחי הגדול, החליט שהוא מנסה את כישוריו במטבח. אחרי שני ניסיונות ושני מתכונים הוא הבין, כנראה, שזה לא בשבילו. אבל, את טעם עוגת הפקאנים שלו אני זוכרת עד היום.

עברתי על כל ספרי הבישול שיש בביתי (גם הישראלים וגם האמריקאים), שוטטתי באינטרנט ובסוף מצאתי מספר מתכונים. ניסיתי את כולם, אבל אף אחד לא היה "המתכון". לכן, ניסיתי לדלות מזיכרוני, ותאמינו לי שזה קשה בהריון רביעי, אם יש במחברת המתכונים של אמי מתכון לעוגה הנכספת. נזכרתי, שאמא שלי הייתה קונה את אגוזי הפקאן בשקיות קטנות כתומות. בגב האריזה היה מתכון מומלץ. את המתכון הזה, באריזתו המקורית, אפשר למצוא עד היום בספר המתכונים שלה, ולכן הנחתי, שהמתכון שאחי השתמש בו לקוח משם (אף אחד, חוץ ממני, לא זוכר...). חיכיתי יפה ובסבלנות עד הבוקר (בשל הפרשי השעות בין שעון קליפורניה לשעון ישראל) והתקשרתי. היא, מצידה, לא זכרה שיש לה "עטיפה כתומה קטנה עם מתכון של עוגת פקאנים" מאחורה, אבל הבטיחה לחפש.

לאחר מספר ימים אמי התקשרה שמחה וצוהלת ובפיה המתכון מהאריזה הכתומה! ולמרות שהעוגה עם קינמון, ואני ממש, אבל ממש, לא אוהבת קינמון, החלטתי לנסות אותה. כנראה שלזכרונות ילדות יש את הטעם שלהם, מכיוון שגם העוגה הזאת, כמו האחרות, הייתה טובה, אבל לא מושלמת.

בשבועות שלאחר מכן, הפשלתי שרוולים, ערכתי ניסויים ומצאתי, לדעתי, את המתכון המושלם, והנהו מוצג לפניכם:

עוגת שקדים ופקאנים

200 גרם חמאה רכה
1 כוס סוכר
2 ביצים גדולות
1 כפית תמצית וניל
200 מ"ל שמנת חמוצה (light sour cream)
1 כוס שקדים קלופים טחונים
½ 1 כוסות קמח תופח**
¼ כפית מלח
¾ כוס פקאנים קצוצים

5 כפיות סוכר
¼ כוס פקאנים קצוצים
1 כפית קינמון (לא חובה)

מקציפים במיקסר את החמאה והסוכר עד לקבלת עיסה בהירה ואוורירית. מוסיפים כל ביצה בנפרד ומערבבים עד להטמעה מלאה בעיסה. מוסיפים בהדרגה תמצית וניל, שמנת חמוצה, קמח, שקדים טחונים, פקאנים ומלח. מקפלים לתוך התערבות את ¾ כוס הפקאנים הקצוצים.
מעבירים את הבלילה לתבנית עגולה, "26/28.
בשקית, מערבבים את ¼ כוס פקאנים, 5 כפיות סוכר וכפית קינמון ומפזרים מעל העוגה.
אופים בחום נמוך (180 מעלות צלזיוס / 350 מעלות פרנהייט) עד שהעוגה יציבה והגפרור יוצא נקי.

** במקום קמח תופח (כי כאן הוא מלוח וממש לא טעים!!!) אפשר לשים על כל כוס קמח 1 כפית אבקת אפיה (ללא אלומיניום כמובן (-:)

טיפ רונית:
כשהעוגה מתקררת, אפשר להזליף מעל, בעזרת מזלג או כפית, אייסינג מייפל (מערבבים ½ כוס אבקת סוכר עם 2-3 כפות סירופ מייפל אמיתי. אפשר להוסיף כמה טיפות מים אם רוצים אייסינג דליל יותר).

רונית


אוהבים אותנו בפייסבוק 





No comments:

Post a Comment