Tuesday, December 14, 2010

יש!!! עונת החתונות עוד מעט מתחילה

פה, ביבשת הגדולה, עונת החתונות מתחילה לרקום עור וגידים, מיד אחרי ה- Christmas וראש השנה האזרחית (תקופת החגים), בה המאורסות הטריות מקבלות הצעות נישואין מבני זוגם. אחרי קבלת הטבעת הנוצצת, עטורת היהלומים, ששוויה זהה לשלוש משכורות של הגבר, מכריזים בני הזוג במעמד המשפחה והחברים על מעמדם החדש וההכנות למסיבה הגדולה יוצאות לדרך.
מדוע מסיבה גדולה? מכיוון שהשנה הקרובה תורכב ממספר אירועים קטנים וגדולים, שלאחריהם יגיע השיא – האירוע  הגדול – החתונה הרשמית.

החודשים המבוקשים ביותר לחתונה הם יוני ואוקטובר, בהם מזג האויר נוח יותר, ובכדי "לזכות" בספקים הטובים, על בני הזוג לחתום כמה שיותר מהר על הסכמי העבודה. תהליך קבלת ההחלטות לגבי ספק זה או אחר מתבצע בדרך כלל אחרי מציאת מפיק/ת אירועים ולאחר שהכלה נרשמת והולכת למספר כנסים של חתונות (bridal shows). כנסים אלה מאורגנים על ידי גורמים שונים ופזורים על פני החודשים ינואר-מאי, במדינות ובערים שונות.

במרבית המקרים, הורי הכלה משלמים את רוב הוצאות החתונה. הורי החתן יכולים להציע את השתתפותם, אולם הם לא מחוייבים לשאת בהוצאות, למעט היותם אחראים על ארוחת הערב ביום ה"חזרה הגנרלית" (rehearsal dinner), זר הכלה וזרי המלווים (bride party). במידה ויש אורחים שמגיעים ממקומות מרוחקים, על הורי החתן לשאת בהוצאות הנסיעה והלינה. כמו כן, נהוג, שההורים, משני הצדדים, מעניקים לבני הזוג מתנת נישואין.

ההוצאה הגדולה ביותר היא על מקום האירוע והאוכל בחגיגה המרכזית – בין 40% ל- 60% מעלות האירוע. גם הפרחים תופסים נתח נכבד מעלות החתונה (10-12% מעלות האירוע). עיצוב נע בין 2-3% מעלות האירוע, הלבשה, כולל שמלה כלה וחליפת חתן - 5-15% מעלות האירוע, מוסיקה - 4-9% מעלות האירוע, וידאו - 5-7% מעלות האירוע וצילום סטילס - 7-10% מעלות האירוע. על ההפקה משלמים בין 8% ל- 12%מעלות האירוע. עלות העוגה משתנה מאוד, כיוון שהיא נגזרת ממספר גורמים – המעצב/הקונדיטור, כמות האורחים, מורכבות העוגה, מרכיבים אורגניים וכדומה. פעמים רבות נהוג לחלק לאורחים עוגות אישיות בקופסאות אישיות, ואז העלות מתייקרת באופן משמעותי.
לתוך תקציב החתונה מכניסים גם את עלויות ירח הדבש, מתנות לאורחים, מתנות לבני הזוג, עמלת רישום בני הזוג ברשויות השונות, הלבשת השושבינים והשושבינות, השכרת ציוד וכלי הגשה, להקה, הסעה של בני הזוג והאורחים, הזמנות, מכתבי תודה ואפילו ציוד משרדי.

בעבר, ובחלק מהתרבויות עד היום, לא הייתה באפשרות הגבר והאישה להתגורר יחד או להתראות בפומבי כזוג, אלא אם הם מאורסים. מכאן התחילה המסורת של תקופת האירוסין, בה יכולים בני הזוג לחגוג את אהבתם ולהתראות כזוג במקומות ציבוריים ובאירועים חברתיים. תקופה זו נמשכת כעשרה חודשים, ממסיבת האירוסין ועד החתונה. גם כאן, הורי הכלה אחראים על הפקת המסיבה והוצאותיה, כאשר היא יכולה להיות קטנה ואינטימית, למשפחה ולחברים הקרובים, או יכולה להיות גדולה אף יותר מאירוע החתונה עצמו. במקרים מסויימים בני הזוג מחליטים לערוך את האירוע בעצמם, אולם אז הוא פחות רשמי (לדוגמה, מסיבת הפתעה). רבים מהזוגות והוריהם בוחרים להודיע בפומבי, בעיתונות המקומית, על האירוסין ועל מועד החתונה ומיקומה. בעולם הממוחשב זוגות רבים בוחרים ליצור "אתר חתונה" בו יוכלו החברים, המשפחה והמוזמנים להכיר את בני הזוג טוב יותר ולהתעדכן בנושאים שקשורים לחתונה.

כמו מרבית החתונות, גם מסיבות האירוסין סובבות סביב הנושא העיקרי (theme), שנבחר על ידי בני הזוג או על ידי הורי הכלה: ההזמנות, העיצוב, האוירה, האוכל והמתנות יתקשרו לאותו נושא נבחר. בטבלה המוצגת (תודה לליאת סלמאן שחשבה יחד איתי על הרעיונות), אתם מוזמנים לראות דוגמה למסיבת אירוסין שנושאה "המערב הפרוע" J


Cowboy and Cowgirl Theme Party
Set the Mood
Pick an indoor or outdoor location. Ask your guests to come with the wild west outfit. Take a mugshot for each guest that come and put it in a wanted photo. For an activity rent a mechanical bull.
Use 10 people rectangle tables and decorate them with squares tablecloths and small vases with yellow roses. Use bandanas as napkins. Set a bar with alcoholic drinks and spread some hay bales all around the place.
Food and Beverage
Smoked beef and pork ribs, brisket (moist and lean), sausages, mashed potatoes, coleslaw, cob corns, green beans, French fries, onion rings, green salad, corn bread and soda
Gifts
Have each guest bring any antique and/or western home or garden gift.

בימים אלה ממש אני מסיימת את חופשת הלידה שלי. אני מרגישה שאני חוזרת לפעילות בכוחות מחודשים, עם רעיונות חדשים ויצירתיים. אני נרגשת מהחזרה לעבודה ומצפה כבר להפיק את החתונה הבאה!

רונית וסולי


אוהבים אותנו בפייסבוק 








2 comments:

  1. חתונות הן תמיד משב רוח מרענן ותמיד כיף לשמוע על עוד ועוד זוגות שמחליטים למסד את הקשר ולהפוך אותו לתא משפחתי

    לדעתי מסיבת רווקות ומסיבת רווקים אין להורי החתן והכלה להיות חלק מהארגון אלא אם כן חבר או חברה או בעל או כלת השמחה רוצים בעזרה או עצה.


    יש להזכיר ולומר שיש חתונות שהן מאוד מצומצמות כלומר לא יותר מהמשפחה הקרובה ומספר חברים בודדים.

    הייתי באחת כזאת אבל הם פחות מאחוז לעומת שאר החתונות במיוחד אלא שממסדים את הקשר לתא משפחתי בפעם הראשונה

    נהנהתי מהקריאה,
    רותם.

    מתנות מיוחדות

    ReplyDelete
  2. רותם,
    תודה רבה על ההערות וההארות (-:

    ReplyDelete