Thursday, December 18, 2014

שילוב החושים באירוע

בדף הפייסבוק שלנו תמצאו מידע אודות הפקת אירועים - השראה, טיפים, עיצות ורעיונות מיוחדים ויצירתיים לשדרוג האירוע. מוזמנים לעשות לנו לייק! 


בגוף האדם יש חלוקה קלסית (שנקבעה על ידי הפילוסוף היווני אריסטו) לחמישה חושים בסיסיים. למרות שבימינו מדברים על חושים נוספים, חמשת החושים הבסיסיים הם הם אלה שנותנים לנו את רוב המידע מהסביבה החיצונית.
בנוסף לחמשת החושים (ראייה, שמיעה, מישוש, ריח וטעם), בגוף שלנו קיימות גם שלוש מערכות עצביות שונות שתפקידם להעביר לנו מידע אודות מיקום הגוף והאוריינטציה שלו במרחב, טמפרטורה, ויברציות ולחץ.

כשבאים לתכנן אירוע, יש לקחת בחשבון שבכדי שהאירוע יהיה מושלם, עלינו להקפיד שהאורח יחווה את האירוע בכל חושיו. עם זאת, יש להקפיד שלא להגזים בכמות הריגושים החושיים (כדוגמת אטרקציות מרובות) ולדאוג שהכל יהיה במידה ובמינונים הנכונים בכדי לא ליצור עומס.

הפרה של האיזון החושי ישפיע על הנאת האורחים ועלול להוביל לאירוע מוצלח פחות. ולכן, יש להנחות את הספקים באירוע שיקפידו, גם הם, על איזון בעוצמת הריגוש החושי, כלומר, שלא ישימו מוסיקה חלשה או חזקה מידי, שהאוכל לא יהיה תפל או מתובל מידי וכדומה.





חלוקת מרכיבי האירוע לפי החושים:

חוש הראייה: עיצוב, אטרקציות, מצגת ותאורה.

חוש השמיעה: מוזיקה, מצגת, אטרקציות ומתן מקום גם לניהול שיחות של האורחים בינם לבין עצמם.

חוש המישוש: בדים, פרחים, הזמנות, אוכל, עיצוב (כולל DIY) ומתנות לאורחים.

חוש הטעם: קשור לקבלת הפנים, לבר המשקאות, לאוכל באירוע, לעוגת החתונה ולקינוחים.




חוש הריח: קשור לפרחים, לארומת האוכל ולריח במקום.




מערכות עצביות: המרכיב העיקרי שמתייחס למערכות העצביות הוא המקום לאירוע. המקום צריך להיות מאוזן מבחינת הטמפרטורה. כלומר, שהמקום מצוייד במערכת מיזוג (חמום וקירור), הצללה וכדומה. בנוסף, יש להשתדל ולבחור מקום שאין בו רעשים סביבתיים שנמצאים תמיד ברקע (כדוגמת כביש סואן) ולוודא שהאקוסטיקה באולם טובה.

באירוע אפשר ליצור גם אשליה. אשליה היא עיוות בתפיסה החושית. כל אחד מהחושים ניתן להטעיה באמצעות אשליות, אך אשליה אופטית, שמטעה את חוש הראיה, היא הידועה ביותר. אמן טלפתיה או קוסם יכולים להוות רעיון מצויין ליצירת האשליה.






No comments:

Post a Comment